ריכוז אופטימלי בכדורגל

ריכוז אופטימלי בכדורגל (הגדל)

על מנת לממש את היכולת שלנו במגרש עלינו להתרכז בשלושה גורמים משפיעים:

- לפתח את היכולת להתמקד בגורמים הרלוונטים להצלחה שלנו (מה נדרש ממני בכדי להצליח?).

- להתנתק מגורמים לא רלוונטים (על מה אני יכול לשלוט ולהשפיע?)

- היכולת לעבור לגירוי הרלוונטי לפי הצורך.

טיפים לשיפור ריכוז:

ללמוד להכיר את עצמך

שחקן צריך לפתח מודעות וללמוד איזה גורמים מכניסים אותו לריכוז ומה מוציא אותו מריכוז. להכיר ולהבין מה עוזר לו להתמקד לאורך משחק או אימון שלם ולהבין איך להשתמש בזה ולהחזיר את עצמו לריכוז לפי הצורך.

 להתמקד בדברים שנמצאים בשליטה של השחקן בלבד

על שחקן להתמקד רק בגורמים אשר נמצאים בשליטתו המלאה (מידת הריכוז, שפת הגוף, מידת המאמץ והגישה) וכן, להתעלם מגורמים אשר לא בשליטתו (החלטות שופט, צעקות מהקהל ופעולות של שחקנים אחרים במגרש וכו').

 להתאמן בנוכחות גורמים מפריעים על מנת לתרגל את הסיטואציה ולשפר את יכולת הריכוז

על השחקן להתייחס לאימון גם כהכנה מנטלית לקראת המשחק ולכן לשאוף להתרגל להסחות דעת ולחצים של משחק גם כאשר הוא נמצא באימון.

 שלוט על המחשבות ושחק בזמן הווה בלבד כדי להישאר מרוכז

ביצוע אופטימלי וריכוז מירבי משיגים בהתמקדות בפעולה העכשיוית ולא על העתיד (מה יגידו?) או על העבר (איך לא הבקעתי?)

 התמקדות בתהליך ולא רק בתוצאה

ספורטאי-על מתמקדים במה עליהם לעשות כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

 השתמש ברצף פעולות קבועות או מנטרה חיובית (משפט מפתח שחוזר על עצמו)

המון ספורטאים משתמשים ברוטינות (פעולות קבועות) כדי להתחדד ולהביא את עצמם לאותו מצב מנטלי לקראת ותוך כדי ביצוע

 הימנע מלשפוט את עצמך תוך כדי משחק

כדורגלן לומד מתי יש לבקר את עצמו ומתי הוא צריך להתמקד בביצועים. בזמן משחק שחקן חייב להתמקד בביצוע ולהיות מרוכז במשחק, אחרי משחק ואימון זה הזמן של שחקן לשפוט ולבקר את עצמו.

 התאמן

יש להתייחס לפן המנטלי וריכוז כמו חלק אחר במשחק שלנו. חשוב להתאמן ולהתמיד בזה כדי להגיע לרמה גבוהה.

עבור לתוכן העמוד